Känner inte igen mig själv..

publicerat i Allmänt, Kärlek med familj, släkt & vänner;
 
Det börjar närma sig årets sista månad, December. Det är dags att börja inhandla julklappar för precis som vanligt så har jag inte börjat i god tid. Jag hoppas att jag & svärmor hinner med allt på Ullared nästa vecka, det hade varit så skönt. Det ska också inhandlas en dräkt till luciatåget i kyrkan som Enea ska gå tillsammans med dagis. Har för mig att jag svischat förbi någon söt snögubbedräkt i någon affär, det hade passat henne bra ♥ Eller så får hon va en lika söt tomtenissa som hon va förra året helt enkelt ♥
Förutom julafton så är nog lucia mysigaste dagen, speciellt när man är i kyrkan och tittar på alla små söta barn som sjunger. Julkänslan infinner sig med god fika, glada barn och mingel ute vid brasan i prästgårdsparken. Sen fortsätter man mysa här hemma ♥  mm.. jag ser fram emot det, längesen jag kände sån kärlek till december månad ;) Trots att vi inte har alla barn på julafton så känns det ändå som att vi kommer få vår jul med dem, och det kommer bli minst lika mysigt. Vår nyår kommer firas med fina vänner precis som förra året, jag längtar så mycket ♥
Det ska också hinnas med pepparkaksbak med alla barnen hemma hos mamma, som sker nästa gång dem kommer till oss, sen blir det Tivoli i Köpenhamn med bara min man och en mysig natt på hotell ♥ En vecka innan julafton kommer vi att ha mysigaste "julen" här hemma med nära och kära.
Hela december är fullbokad, men jag ser fram emot allt som vår vintermånad har att erbjuda, hade varit roligt med lite snö på julafton också. Håller tummarna!
 
 
 
Nu blev det ett riktigt juligt inlägg, inte alls likt mig att längta såhär....
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :