Fullt ös, medvetslös!

publicerat i Allmänt, Kärlek med familj, släkt & vänner;
 
Detta är vår barnhelg, tack och lov så kunde flickornas mamma köra och lämna dem här igår då jag mådde fruktansvärt dåligt och Tommie jobbade länge, imorgon blir det jag som får köra till Ödåkra och lämna dem men det gör inget, kan ju alltid bli lite dottertid på väla med min stora älskling Amilia ♥
Igår gjorde vi inte så mycket, det blev pannkakor i vanlig ordning och barnen tillbringade största delen av kvällen framför den mysiga brasan, det är verkligen deras favoritställe ♥ Mitt också ;)
Idag har det varit full rulle sen 07.30 i morse, tidig frukost sen for Tommie och de stora flickorna iväg för att handla undertiden jag och Jossan städade och skrubbade Amilias blivande rum. Renoveringen har pågått ett bra tag där inne men tiden har ju inte funnits för att kunna göra det helt färdigt. Men nu behöver vi verkligen rummet så idag började vi så smått ställa i ordning där inne och nästa vecka blir det att hämta hem Amilias säng. Inte två minuter på hela denna dagen har jag fått sitta ner och andas, det finns hela tiden något som måste göras. Samtidigt som man har alla måsten så vill man aktivera och engagera sig i barnen också. Tycker jag lyckades ganska bra ♥
När de andra kom tillbaka från stan så började Tommie med bullbak, de godaste kanelbullarna. Flickorna skulle hjälpa till men dem försvann istället ut. Jag fortsatte riva upp och ner på rummen medan Jossan och Enea gick loss i resten av huset. Jag vet nog ingen annan som är såå grym på att dra fram leksaker överallt än Jossan men tur är väl att hon tillhör de som faktiskt oftast städar undan efter sig också ♥
Tommie kom inte bara hem med bullingredienser utan även en förtidig julklapp till mig, den roar jag mig med ikväll och det blev plötsligt roligare att blogga. En ny dator ♥
Igår bestämde Amilia, Ebba och Julia sig för att de skulle sova hos Ebba så de lämnades tidigare ikväll för lite tacomys och Emil bestämde med kompisen Simon att han skulle vara här inatt. Så flickorna sussar gott på Eneas rum och grabbarna somna väl snart, Real Madrid har väl slutat spela nu skulle jag tro.
Det är så roligt med alla våra 4 flickor. Amilia och Julia är som fastklistrade på varandra, de kan i stort sett aldrig vara utan varandra när Julia väl är här. Jossan och Enea är det samma sak med men både igår och idag så har det för Enea varit väldigt mycket Julia och Jossan har dragit sig till Emil. Ikväll va det kurragömma för hela slanten, Emil Simon och Jossan i full fart och jag har aldrig hört och sett Jossan vara på Emil såå mycket, det fnittrades, skrattades och busades och både hon och Enea slocknade på två röda ikväll ♥ Kanske inte så konstigt, det hade skitkul även om det va lie väl stimmigt här. Ibland önskar man att man hade haft en stor ovanvåning eller iallafall en källare istället för ett litet enplanshus som egentligen är alldeles för litet för vår familj.
Men vi har planer på hur vi ska lösa en liten del av husproblemet som kommer bli skitbra, vi behöver bara tid och en bra snickare. Men vi kommer väl dit så småningom, det flyter iallafall på, sakta men säkert.
Nu är det kvalitetstid med min man, "Scandal" te och världens godaste nybakta kanelbullar ♥
 
 
Godnatt på er♥
 
 
 

Kommentera inlägget här :