Hej Måndag!

publicerat i Allmänt, Kärlek med familj, släkt & vänner, Min bonusdotter (Julia);
 
 
 En liten uppdatering kanske.
I torsdags kom alla barnen, hade haft en helvetesdag och kände inte mig alls på topp eler road av att alla skulle komma. Jag kände att jag kommer inte orka, jag kommer gå i taket. Men det visade sig att bli helt tvärtom när dem väl kom innanför dörren. Fyra glada barn och många stora kramar så va jag på bättre humör. Helgerna blir på något vis helt magiska, när man har huset fullt med barnskratt och glädje. Jag drog mig för att avbryta dem i torsdagskväll då dem hade väldigt kul i tv-rummet med dans, hopp och studs. Ni som har mig på facebook har säkert sett filmen jag la upp ;) Helt underbara!
I fredags hade Emil bästa kompisen här hela dagen och även hans lillasyster va här hela dagen och lekte med tjejerna. Fullt hus med 7 barn ;) Men jag slapp undan lite, jag skulle in och handla till Julias kalas, Fick Jossan med mig men det va lugnt & skönt ändå ;) Hon hjälpte mig med alla matvaror och vi hittade perfekta presenterna till henne ♥ Något som gjorde mig väldigt ledsen va att tårtan hon skulle få inte kunde göras då personen som skulle göra den blivit sjuk. Så allt förutom tårtan fixadde jag & Jossan på fredagen. 
På lördagen va det då dags för lite myskalas tillsammans med farmor, farfar Anders, Felicia, plastmormor, plastmorfar Eddie, farbror Rickard och kusinerna Emilio & Elias. Och vi så klart. 
Vi bjöd på "Saras Lasagne" och den va tydligen efterlängtad ;) Roligt! Sen blev det tårta iallafall men en glasstårta, och även kladdkakor med bär & grädde.
Jag måste lära mig att allt måste inte va perfekt, det blir alltid bra ändå. Det blev toppen, Julia va så nöjd med allting. Miljoner med Monsterhighdockor och kvällen va räddad. ♥
Igår (söndag) Enea vaknade med feber bara sådär. Tråkigt när Jossan för en gång skull hållt sig frisk en hel helg. Det verkar som hennes astmamedicin har hjälp henne väldigt bra. Flickorna ville att jag skulle köra idag också så att så fick det bli, som sagt jag kör gärna för att avlasta älskling och komma hemifrån lite gör mig bara bra. När jag & Amilia kom hem igen hade älskling maten färdig till oss, pressad potatis med panerad torsk och remouladsås. Så där fick ni ett middagstips också ;) 
Enea fortsatte ha feber hela dagen, kvällen. sov gott mellan 19.00-03.00 inatt men sen ville hon va vaken tyckte hon, så en jväla tur att jag la mig samtidigt som henne igår så jag fick lite sömn iallafall. va totalt slut, behövde bara blunda till i några sekunder sen sov jag som en gris. 
När jag kört mina stora älsklingar till skolan i morse så va det dags för Enea att ta en tupplur. Hon sover fortfarande och det är nu jag önskade att jag också gått o lagt mig. Men trodde inte hon hade tänkt sova en timme. Nu är det försent, nu hör jag en vaken snutta där inne.
Trots en febrig flicka här hemma så slutar det med ett fullt hus av barn här hemma efter skolan. Amilia skulle egentligen leka hos en kompis men där va också sjukdomar så de får leka här och Emil hade sen innan besämt med 1-2 killar att de skulle leka här hemma så 5 barn i eftermiddag :D ♥
Fullt ös, medvetslös! Så hur blir det med städningen? Det blir ingenting med det idag!
 
 
 
 
Å där kom lite bilder från helgen!
 
 
 
Nästa gång barnen kommer är det fullt upp :) 
Då är det 30 och 1 års fest och det kommer släkt och vänner från bl.a Jönköping, Stockholm, Karlskrona.
Jag har inte orkat planera ett smack. Men det blir nog bra ändå får vi hoppas.
Längtar verkligen, vissa personer har man inte träffat på väldigt väldigt länge. 
 
Åh ja det kommer bli fullt hus och fullt ös. 
 
och helgen innan dess längtar jag också efter, jag & älskling ska till bästa vännen o hennes gubbe i Höör. 
En helkväll/natt ♥
 
 
Hoppas ni haft en bra helg och fått en bra start på den nya veckan ♥
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :