Våran helt barnlediga kväll/natt!

publicerat i Allmänt, Katten, Kärlek med familj, släkt & vänner, Roligheter med vänner;
I fredagskväll va pappa & systers pojkvän här, supermysigt och vi fick även vår stora nyhet berättad.
Där började ju helgen bra... ♥
I lördgas vid middagstid lämnade vi våran lillfis hos sin mormor/plastmorfar. Kändes helkonstigt då det va absolut första natten utan henne sen hon kom till världen. Vi åkte iväg på bröllop/dopfest då Tommies kusin gift sig och deras söte son döptes ♥ Vilken jävla rolig kväll jag hade, jag verkligen älskar svärmor & Anders ( extra svärfar ;)  De är helgalna precis som mig och de flesta på min släktsida på dansgolvet. Alltså non stop dansande och man kan säg att jag blev rastad och sov sen fruktansvärt gott hela natten. Ahh underbart!
Men en helt ostörd nattsömn fick jag inte då vår katt Maja försökte fånga husses uppmärksamhet men som bara av ren irritation och ilska sparkade ner henne från sängen gång efter gång... till slut vaknade jag och fattade direkt att " Matte, det är dags att föda kan du vara snäll och öppna garderobsdörren eftersom min husse inte förstod vad jag ville ;) ?" Jag gick upp och öppnade garderobsdörren där det va bäddat och klart för en förlossning, hon gick direkt in och la sig och jag försvann in i min säng igen. hann precis lägga mig ner sen ropar hon på mig.. jag går upp, går dit och klappar henne och säger att jag både är trött och lite onykter så hon får klara sig själv inatt. Hon nöjde sig med det sen gick jag och la mig direkt och hon blev knäpptyst. vaknade i morse och gick in och kollade läget, 6 supersöta bebisar va komna till världen. 141023 ♥ Alltså leveransklara i februari! Så trots att jag blev väckt klockan 04 i natt så har jag ändå fått sova ut, fått en hel del sammanhängande sömn. Tack och lov!
Idag hämtade vi vår lilla fis vid lunchtid och begav oss hem till vår vän Aryanne på tragg & fika. En helt underbar människa och härliga barn, hade så jäkla trevligt. ♥
Va hemma en stund innan det va dags för Julia att komma hem från sin mamma. 
Brukar ha ångest dessa helger, men för en gång skull så har jag haft en underbar helg, en behövlig sådan.. och jag känner mig bra och väldigt nöjd även om jag nu även känner en stor saknad efter mina barn. 
Men imorgon är det en ny vecka, nya tag och jag har förhoppningsvis en bra vecka framför mig. 
 
Nu är det fotboll milan- inter med min blivande man en stund innan jag sluter ögonen för ikväll..
 
Godnatt på er!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :