På 1,5 års kontroll!

publicerat i Allmänt, Jag (Sara), Kärlek med familj, släkt & vänner, Min dotter (Enea);
 
Igår va de exakt ett och ett halft år sedan vårt lill hjärta föddes och det va då dags för kontroll på BVC ♥
Hon hade växt som tusan på längden denna gången och va hela 82 cm lång, alltså nästan 1 dm på 6 månader? Hon följer sin kurva så fint både på längd & vikt. då hon vägde nästan 10.9 kg. Alltså sin egna raka fina kurva strax under medel. Hon fick vaccination och blev lite ledsen i några sekunder men sen va hon lika glad och charmig precis som vanligt. Hon lyckades även denna gången charma både distriktssköterskan, läkaren och praktikanten, även alla människor i väntrummet fall för hennes busiga charm då hon inte va blyg för fem öre. Hon har alltid varit tidig i utveckligen, tog sina första steg när hon va 9 månader. Även nu går truten non stop på henne, har långa konversationer med alla även om vi inte förstår ett smack. Men säger också många ord och förstår i stort sett allt man säger åt henne. Hon gör saker man ber henne om, som att hämta och ta på sig skorna, gå och mys & pussa pappa, hämta pappas snus eller gå in och lek på rummet.
Hon bygger höga torn med klossar och ritar hur fint som helst ;) Hon sparkar boll, klättrar, och gör allt hon inte får göra. Men hon är också väldigt enkel, då hon stormtrivs framför tv:n långa stunder, bäddar ner sig själv tillsammans med bästa nallen och älskar barnprogrammen som Biet Maja, Tigers Kvarter, Stadens hjältar och Nicke nyfiken som är en lika stor hitt för henne som det va för Josefine ♥ Super duktig om kvällarna även när hon ska vila middag då man frågar om hon är trött och hon säger "Ahh" och visar tydligt genom att springa in i sitt rum och försöka klättra upp i sin säng, då är det dags att sova. Så skönt att även fasta rutiner funkar bäst på henne ♥ Hon är väldigt smart och förstår allt, lär sig fort och i sättet skulle man kunna tro att hon är äldre än 1,5 ♥ Men det är inte alltid guld & gröna skogar eller en dans på rosor! Hon är en terrorist ska gudarna veta... När jag va gravid så skojade vi "bara det inte blir en blandning av Emil & Julias energi, bus och dövöron för då kan det bli riktigt jobbigt" och det va nog precis vad det blev förutom att hon lyssnar bättre på vad man säger. En Terrorist helt enkelt ♥ Men åhh vad vi är förälskade i denna loppan, vi hade aldrig tillsammans kunna skapat någon bätre ♥ 
På bvc va dem väldigt stolta över mig & Tommie, vi har lyckats skapa denna fantastiska docka trots mina motgångar, mitt mående och alla dessa jobbiga dagar man inte orkat men som man fått ta sig igenom ändå.
Hon blev en självsäker och glad tjej, en toppen tjej! ♥
 
 
Vi har haft en underbar människa som tagit hand om oss på BVC, inte nog med alla vanliga besök utan jag har henne att tacka stort för all hjälp med tidsbokningar till läkaren, hon fick mig att våga ta steget att söka hjälp, hon frågade mig hur jag verkligen mådde när ingen annan gjorde det, hon ringde flera gånger för att enbart kolla hur det va med mig och familjen. Nu är det så sorgligt att hon slutar jobba på BVC/vårdcentralen på fredag, hade velat tacka henne på något vis för allt hon gjort men vet inte hur det skulle gå till.
Hade det inte varit för henne så vet jag inte hur det hade sett ut idag! ♥
 
Jag fick iallafall en akut tid tlll läkaren en timme efter att jag varit på bvc-kontrollen med Enea.  
Jag är less på att må dåligt, bygga upp fasader hela tiden, få panik och gråta hela dagar, bli irriterad för minsta lilla, känna stress över städning och precis allt annat i vardagen. Jag är trött på att vara så här fruktansvärt glömsk, förvirrad och trött. Så nu tar jag tacksamt emot all hjälp jag kan få, vad som helst bara jag får må bra, bara jag kan va en bra blivande fru och en fantastisk mamma. Jag hoppas på att den hjälp jag fick igår kommer att hjälpa mig fullt ut nu. Äntligen fick jag en läkare som kommer följa upp mig och förhoppningsvis inte släppa mig när jag mår som sämst. Återbesök om 2 veckor och tills dess är jag sjukskriven 100% 
 
Så fort lillfis har vaknat så blir det att hämta hem de stora barnen + Amilias bästis, sen är det dags för C4-gymnasterna ikväll och innan dess ska vi hämta upp våra fina vänner ♥
Behöver sällskapet ♥
 
Trevlig Onsdag på er!
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :