sällskapsfrulle & funderingar

publicerat i Allmänt;
 
 
Hej!
Jag vet nog ingen annan som är mer trött på bilar än vad jag är nu, möjligtvis min man som fixar donar och pysslar ihop dagarna för att få dessa förbannade bilar att fungera. Men nu är det inte mycket kvar att fixas, idag körde mannen in till stan och skulle lämna in bilen för lagning av rutan vilken skulle gå fort så jag skulle inte behöva hämta honom. Precis innan jag skulle få frukostbesök av en fin kollega från jobbet och hennes ena son såskickade mannen att han skulle få vänta i flera timmar på att bilen skulle bli färdig, kunde ju inte låta honom gå runder och ha tråkigt så blev gasen i botten in till stan för att hämta. När vi kom hem sen hade min dejt kommit, mannen körde och jobbade och sen åt vi en mysig frukost och pratate om allt mellan himmel och jord ♥ Hon är en otroligt fin kollega och jag är så glad att vi två håller kontakten trots att jag inte kan ta mig till jobbet. 
 
Det är svårt för mig att ta kontakt med vänner när jag egentligen bara vill krypa under täcket och isolera mig från verkligheten så när vänner lyckas få tag på mig på något sett och lyckas få mig att göra saker och ting så betyder det otroligt mycket, vilket kanske inte verkar så svårt för jag har så fruktansvärt svårt för att säga nej vilket jag kan glädja mig åt i vissa fall. För när jag kommit ut i verkligheten eller när en vän varit på frukost dejt här hemma så har dem fått mig att må 10 gånger bättre just den dagen ♥ Jag tror inte ni vet hur mycket det egentligen betyder för mig och framförallt för min psykiska ohälsa. Man kämpar och försöker sparka sig i röven för att ens palla sig in i duschen eller få andra viktiga saker gjorda, allting tar emot men man måste göra det ändå. Men ändå är allt lite annorluna nu, jag har ändrat mig mycket för att orka leva med mig själv och andra, jag undviker saker och ting men jag håller också inne på saker och ting som jag vet bara blir kaos. Men för att vara mer positiv än negativ så måste jag säg att jag har fler bättre dagar än sämre "om" man inte räknar med de dagar jag sover bort för att orka med och för att slippa de dagarna helt enkelt. Jag vet vad jag hade behövt. jag hade behövt komma till gymmet, jag hade behövt få hjälp med hem och trädgård och kanske en extra kram om dagen. ♥ 
 
 

Kommentera inlägget här :