Måndag & myshelgen!

publicerat i Allmänt;
 
I fredags hade vi ordnat barnvakt till Enea så jag och min man kunde få ha lite gentid med lite restaurang & bio ♥'
Det fick bli buffe på RoseGarden inne i Kristianstad. Fy satan i gatan va gott det va, som jag längtat och som jag åt. Det fanns ingen botten i mig vilket inte har funnits på ett tag.. om några månader väger jag säkert 20 kg mer än vad jag gör nu. Jag har nämligen ALDRIG ätit så här förr. haha!
Men iallafall, när vi började närma oss klara med middagen så kollade Tommie till biljetterna som han bokat och betalt på nätet vilket resulterade till att det inte blev någon bio för att min älskade man bokat dem på onsdagen istället för fredagen hahaha ♥ Inte bara jag som är förvirrad i detta äktenskapet! ;)
Vi körde istället hemåt och planterade oss i soffan vilket heller inte va helt fel.
 
 
På lördagsmorgonen va det dags att köra hem till mammaoch Eddie och hämta minifis, med oss dit hade vi frallebullar så vi kunde få äta en stor oredentlig mysfrukost innan vi skulle köra mot Jönköping (Taberg) för lillkusinens dop ♥
 
 
Vilket fint dop, bästa svåger & svärmor sjöng så vackert och supermysigt va det att få träffa alla och att få se deras nybygge som ligger så mysigt vid vattnet.
Härlig stämning och god mat ♥ Framåt kvällen körde vi hela vägen hem igen så Enea kunde sova gott i bilen. 
i söndags 
 
 
 
 försökte jag hinna med att storstäda huset, vilket är totalt omöjligt ensam med en liten fis som kräver all min uppmärksamhet precis hela tiden. Att försöka städa medan hon ska leka med sandlera, måla med vattenfärger leka med docker och vagnar i hela huset  äta mat och allt annat hon ska göra gärna tillsammans med sin mamma. Men jag fick iallafall det dammsugat, golvet tvättat, tvätten tvättad, upphängd och en del vikt, renbäddat och lite ommöblerat i sovrummet för att kunna få plats med lite annat så småningom och det blev rent hos katterna! Idag får jag helt enkelt fortsätta med det jag påbörjade på igår så vi kan bli färdiga här någongång. Tyvärr känns det bara som att man får börja om varje gång då det hunnit bli stökigt eller smutsigt där jag gjorde fint igår. Så frustrerande. Mannen har fått någon fobi av något slag verkar det som då han enbart tar köket eller håller sig ute hos bilarna!!!! 
 
Idag kommer iallafall min stora tjej hem, som jag saknat henne ♥
Enea är lycklig på dagis idag då pappsen lovade att hinna hämta henne och Amilia.♥
 
Det blir fortsatt städdag idag så Enea kanske kan få ordning på sitt rum, där ska rensas och tömmas på skit.
Trevlig måndag på er!

Kommentera inlägget här :