Glömt att berätta...

publicerat i Allmänt, Bebis bf Mars;
 
OBS!
Glömt att berätta för er här på bloggen, att vi faktiskt ska utöka familjen nästa år ♥
Våra femlingar kommer att bli 6, känns helt  overkligt men magiskt. Jag har varit så fruktansvärt rädd att jag ska behöva må lika dåkigt som jag mådde när jag väntade vår Enea. Så sjuk jag va! Men konstigt nog så mår jag alltså mycket bättre. Jag har mitt illamående men jag kräker inte flera gånger om dagen, än så länge har jag ingen graviditetsdiabetes vilket jag inte vågar tro så länge till.. jag tror att jag dyker på det senare om jag inte redan gjort det men det återstår att se på glukosbelastningen. Jag har inte samma problem med urinvägsinfektioner som jag alltid haft men däremot fick jag antibiotika ändå för att jag haft symtom och väldigt ont i min högra njure men som inte visat sig på provorna. Jättekonstigt. Jag är trött och får ta miljoner pauser om dagen efter varje moment jag gjort då jag blir väldigt illamående andfådd och får värk i hela kroppen känns det som, men trots det så känner jag att detta är bästa graviditeten hitintills haha . Psykisk mår jag också mycket bättre men inte konstigt då allt med min psykiska ohälsa utlöstes under tidig graviditet med Enea och saker och ting har förändrats till det bättre.
Denna veckan går vi alltså in i vecka 17 och jag kommer uppdatera bloggen med mycket inlägg om just graviditeten, iallafall försöka. som sagt så är jag ju inne i en period då jag avtagit från verkligheten lite och bara isolerar mig i sängen men ska försöka tänka på detta då och försöka logga in här och dela med mig om allt runt omkring min graviditet och barn för övrigt. ♥
Det som är så mysigt denna gången är att min bästa vän Emmea faktiskt också är gravi♥d och går in i vecka 18 denna vecka. känns helt underbart, som att en dröm går i uppfyllelse...hon va förresten här i fredags och åt mysfrukost, vi pratade så klart bebis, och lyssnade på hjärtljud med henne lilla apparat hon hade med sig, häftigt!
Ser fram att få dela en graviditet med henne. och inte bara henne utan även med en av de finaste vännerna man kan ha, Tina & Mattias. Tina med ett hjärta av guld, hon ska också ha barn ungefär 2 veckor efter mig, Vilket år alltså ♥ Jag är lycklig som får dela detta med er ♥
 
Ni är bäst! 
Första bebismagbilden här i bloggen på vår 6;a kommer här ♥
Jag är större än med Enea och oroar mig för att där är två, hoppas inte! Hela magen känns så annorlunda än med dem andra och det får mig att fundera så sjukt mycket på allt vad det kan vara. Men den 10 Oktober får vi veta, och förhoppningsvis på vad det är för kön. Är såå nyfiken ♥
 
 

Kommentera inlägget här :