Barnhelg

publicerat i Allmänt;
 
Först vill jag säg att jag är otroligt glad över att jag och flickornas mamma kommer bra överens, ( med "flickorna" menar jag Julia & Jossan) För de har alltid varit mina flickor ♥ Sen jag och Jenny började ha den "bra" kontakten så har även jag och Julia fått tillbaka den otroligt fina relationen som vi hade från första början när hon flyttade hit som 4 åring ♥ Det går inte att bekriva hur glad jag är och hur mycket det betyder för mig. Det va något som va väldigt tungt, något som fick mig att må så dåligt och som höll mig kvar på botten så otroligt länge, tills jag fick styrka att verkligen ta tag i det. För mig så betyder alla våra fem älsklingar allt för mig och dem betyder precis lika mycket för mig. Det är fruktansvärt när en av dem 5 vänder en ryggen och krossar ens hjärta efter allt man gjort för dem, när det hände va jag inte längre hel ( precis som någon av mina egna barn hade försvunnit). Så det är obeskrivligt hur mycket det betyder för mig att allt är bra igen. Jag vill inte ta rollen som deras mamma men jag vill finnas där som om jag vore det. Deras mamma ska känna sig trygg med att jag altid finns där för dem ♥
Relationen med mina barns pappa och hans respektive är bra och i stort sett problemfri, vilket är väldigt skönt.
Sen finns det så klart alltid saker och ting man kommer mindre överens om. 
 
Det är dags för barnhelg och jag & Jenny hörs alltid av om vem som ska hämta och lämna vilka dagar, vilket som passar oss bäst helt enkelt. Oftast är det bäst att Jenny lämnar flickorna hos oss efter skolan på fredagen då mina barn hämtas klockan 15, ibland blir det fruktansvärt stressigt att hämta barn på skola i Ödåkra för att sen hinna hem till 15 och hämta mina två tjejer på skola och dagis. Men vill så gärna att de ska kunna komma hem till oss i tid, så tidigt som möjligt på fredagen för att kunna få så mycket tid som helst hos oss tillsammans med sina andra syskon innan det är dags för hemgång på söndagen igen. Lämnar Jenny på fredagen så blir det en lunch dejt på IKEA och kvalitetstis på Väla med mina 3 stora tjejer innan jag lämnar över Julia & Jossan till deras mamma. 
Jag tycker det är perfekt att vi kan göra så här. ♥♥♥
 
Men om vi ska återgå till helgen, så hade vi inte något planerat mer än att Emil spelade fotbollsmatch i Hässleholm på lördagen och att Vä kammade hem vinsten, grabbarna är otroligt duktiga och det är så fräckt att titta på dem nu när dem spelar riktig fotboll. Jag blir så stolt över grabben, kan inte förstå att han är så stor nu ♥ Denna dagen va jag också otroligt stolt över våra stora tjejer som ville va hemma själva undertiden vi va på fotboll, efter många om och men så gick vi med på det och hem kommer vi till nygjorda chokladbollar med glasyr och nybryggt kaffe framdukat till mig och Tommie ♥ Min dotter är en baddare på att överraska en glatt, det kan man nog fråga vem som helst ♥  Otroligt omtänksam och gullig ♥  Innan i veckan hade hon på eget initiativ tagit tag i att fylla och sätta igång tvättmaskinen, fylla och sätta igång torktumlaren, hänga upp tvätt och sen fick jag avbryta henne innan hon gick på vikning av tvätt för då va det dags att gå och lägga sig. Vill bara säg att hon är fantastisk och vad hade jag gjort utan dig ♥
 
 
 
Resten av helgen har flickorna varit fastklistarade i varandra som vanligt. Julia och Amilia fick sitt rum ompysslat med bl.a en stor sänghimmel runt hela deras bamsesäng. De sov som små änglar så mysigt det va ♥ Jossan och Enea går inte att sära på, dem gör allt tillsammans precis hela tiden. Den syskonkärleken, och så stor Jossan blir, hon växer i sig själv och vilken självsäker och stark storasyster hon blivit sen Enea kom till världen för 3,5 år sedan ♥
 
Jag älskar er femlingar över allt vannat ♥
 
 

Kommentera inlägget här :