Leos & relationsfunderingar :)

publicerat i Allmänt;
 
I onsdags va det dags att lämna flickorna hos sin mamma, jag & tjejerna bestämde att vi skulle köra till Leos lekland innan jag lämnade över Julia & Jossan. Bestämde med flickornas mamma att hon skulle hålla oss sällskap, eller mig rättare sagt . För min del känns det som vi behöver förstå varandra lite bättre, eller iallafall få den där chansen att prata med varandra, och en bra relation är för mig och alla barnen guld värt ♥ Jag har fått för mig att vi kvinnor förstår varandra bättre medans männen förstår varandra minst lika bra. Att kvinnor och män tänker olika och ibland inte förstår varandra är ju skrivet i sten, så är det ju och har antagligen alltid varit. Därför tror jag extra mycket på en bra relation mellan oss "mammor" Tror vi förstår varandra bättre helt enkelt. Sen gör vi det svårare för våra barn att kunna spela ut varandra. Vi kan lättare hjälpa barnen och hjälpa varandra om vi förstår varandra istället för att bära på en bild av personen som inte ens man själv har skapat. Att karlarna oftast inte har den kontakten med varandra det är ju lätt att förstå, dem är inte som oss, dem tänker inte som oss. Många är inte ens intresserade eller känner behovet av att ha den kontakten. Men finns möjligheten att kunna ha en bra relation, ibland finns den inte men OM den finns så är mitt råd att ha en bra fungerande relation. 
Jag har inget emot att ha kontakt med mina stora barns pappa, men jag avstår helst så länge det inte är något superviktigt som enbart jag eller han kan lösa angående barnen, tror min man känner detsamma gällande flickornas mamma. Mycket annat runt om barnen har "mammorna/bonusmammorna" mer koll på, det ligger i deras natur. ;) ♥ Därför föredrar jag att ha kontakt med mina barns bonusmamma, och även för att jag vill att hon ska kunna komma till mig när det är någonting som tynger henne angående mina barn. Vad som helst! ♥ Sen är ju ett x alltid ett x och dem vill man ha så lite som möjligt att göra med. Oftast, inte i alla fall.. Jag är glad för min relation med C och jag tror min man är glad över att ha en bra relation med M och tvärt om. Vi alla är en lika stor del i barnens liv. 
 
 
Oj, nu svävade jag iväg igen. Men iallafall... Leos va väl trevligt, barnen fick rasta av sig. Jag orkade dock inte va lika sprallig som annars då min förkylning hade sänkt mig helt. Att ha lite sällskap gjorde det iallafall lite bättre! Och det kändes bra!
 
 
 
Vi har dessutom världens finaste barn ♥ 

Kommentera inlägget här :