Feber, förkylning och längtan efter jobb.

publicerat i Allmänt;
 
Ja, lillan har åkt på feber och förkylning, inget ovanligt vid denna tiden på året, jag är själv lite förkyld och jag hoppas att det stannar där. Jag brukar bli riktigt kass med feber och förkylning en gång om året och det är just vid denna tiden. Jag hoppas det håller sig borta, det är så sjukt jobbigt att ta hand om barn samtidgt som man knappt kan stå på benen. Ingenting står på schemat idag, min lilla planering och kaffestund med Emma inför helgens bravader blev inställt. Men istället kanske jag kan få lite gjort här hemma, förhoppningsvis. 
Jag önskar att jag hade fått börja jobba nu, jag är så trött på det här. Känner mig jämt och ständigt ensam.
Läkaren säger att jag kanske trillar tillbaka ett eller flera steg om jag skulle gå tillbaka nu, och dessutom så känner jag mig själv osäker på om jag fixar arbetsuppgifterna. Men jag vill samtidigt jobba och kunna tjäna mina egna pengar, slippa känna mig usel och misslyckad, för det är precis vad jag gör. 
Finns det något jobb där ute som ni tror att jag skulle kunna klara av så hojta gärna, det ska helst inte vara med sjuka människor som ligger inför döden, hur mycket jag än vill hjälpa så tros vi  att det inte skulle va någon bra idé just nu, det är ett ansvar jag inte klarar att ta på mig, inte med mitt minne och med mitt psyke. 
Jag är en usel säljare men för övrigt en bra arbetare om jag får säga det själv. Fabriker är mig grej men samtidigt så hade jag trivts med att klä upp mig och sitta på något kontor då pappersarbete hade varit roligt. 
Vi får se vad som dyker upp och vad jag får möjlighet till. Vill bara komma ut i det sociala och kunna tjäna mina pengar igen, och samtigt känna att jag faktiskt gör lite nytta ♥
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :