Lördagen - Söndagen - Måndagen

publicerat i Allmänt, Kärlek med familj, släkt & vänner, Min dotter (Amilia);
 
Lördagen bestod av en sovmorgon som hette duga för min & älsklings del ♥
Tror vi vaknade 13.30 men vi va också vakna nästan hela natten för att njuta så mycket som möjligt av tiden tillsammans ♥  När vi vaknade körde vi hem till mamma & Eddie för att hämta vår minifis, vi fastnade såklart där och körde inte hem förrens det va övertid för Eneas del. Det är så roligt att se Enea njuta av absolut full uppmärksamhet, hos mormor gör hon verkligen till sig för hon vet att vi har så roligt åt hennes hittepå, ögonen är fastklistrade på vårt charmtroll som får allas hjärta i gung! Hon har världens bästa bonusmorfar som älskar och engagerar sig som om hon hade varit hans eget kött och blod. Han har varit med från första början i hennes liv och kommer följa henne genom åren. ♥
 
 
 
Precis som med Pernilla när Emil och Amilia va små, vi hade kanske våra problem under åren men hon fanns där hela tiden för mina barn, man såg och märkte att dem gjorde stora handavtryck i hennes hjärta, hon ställde alltid upp och tackade aldrig nej till att passa mina stora älsklingar eller hjälpa till, hon fanns där som en kärleksfull bonusmormor ♥ 
 
Jag njuter av att se den kärleken, engagemanget och viljan från nära och kära! Det betyder så mycket. Jag är så tacksam för all hjälp jag/vi fått under åren med barnen och så mycket annan hjälp, för att ni funnits där, för att ni tänker på oss och mycket mer.
 
LOVE FAMILY ♥
 
 
Det blev iallafall en mysig lördag hemma hos mamma & Eddie med massa tragg & skratt precis som vanligt.
Sen avslutade jag & älskling kvällen här hemma i soffan med en skål ostbågar!
 
 
I söndags va det bestämt att vi skulle på kalas i Malmö och fira fina Felicia, hon fyllde 17 samma dag som min pappa fyllde år, den 1 Mars. Men när jag och lillfis badat, gjort oss i ordning och packat för en övernattning i Malmö och säger till pappan i huset att vi är redo för att åka så kläcker min underbara man ur sig att vi inte ska dit längre för han mår dåligt. Så det va bara att byta om, sen gick jag och la mig med lillfis i god tid.
Missade en god kalkonmiddag och trevligt sällskap!
 
 
Idag är det måndag, har varit en fin måndag. Den startade med det vanliga, barnlämning på dagis och sen blev det raka vägen hem för att slänga på träningsläderna sen blev jag upphämtad av pappa & syrran som skulle till gymmet. Jag fixade träningkort på Xersice och ska nu säga upp mitt på 24/7, känns riktigt bra. Har stora förhoppningar om att detta kan få mig att må bättre, jag kommer alltid att ha pappa eller en syster att träna med, det kommer köras pass, kommer träna varje vecka, jag kommer ha någon som tvingar mig dit de dagar jag mår skit och sitter ensam hemma. Jag kommer förhoppningsvis se bättre ut till septembers utlandsresa. 
När jag kom hem från gymmet blev det ett varmt bad för det där benpasset idag gjorde att jag fick spaghettiben och hade lust att kräka. Känns att det va ett tag sedan nu. På fredag blir det ev ett spinningpass, första i mitt liv och antagligen det sista haha... vi får se hur det går!  Innan det va dags att hämta minifis på dagis så va jag på utvecklingsamtal med min stora tjej Amilia. Vilken fantastisk tjej jag har, jag är så stolt över henne ♥
Det va absolut inget att klaga på, hon har några mål hon vill uppnå men det blir inga problem. Inga svårigheter men behöver bygga på sitt självförtroende precis som sin mamma. Fröken tror att hon blir skådespelare när hon blir stor, hon är även en duktig ledare, hon tar sin roll som ordförande i klassen galant även om hon ibland tvekar på sig själv ♥ Hon är den mest skötsamma och ordningsamma tjejen.
Det är roligt att sitta på de utveckligsamtalen, för precis varje gång så låter det som att de pratar om mig när jag va i den åldern. Vi kan bara hoppas på att det håller i sig och att hon fortsätter åt det hållet. Det känns bra iallafall för hon är nyfiken och intresserad på alla ämnen och vill lära sig nytt hela tiden, min stora tjej ♥
 
 
Älskling har jobbat länge idag och jag sitter och väntar på att han ska komma innanför dörren, kanske orkar se honom en kvart innan sängen ropar ;) 
 
 
Godnatt på er!
 
 

Kommentera inlägget här :