Forsakarsbadet

publicerat i Allmänt;
 
I onsdagskväll hämtade vi hem Tommies 2 stora flickor för att få några extra dagar med dem. 
På torsdagaen jobbade Tommie precis som vanligt och jag ville överraska barnen med forsakarsbadet. Men att ta 5 barn till badet som är mellan 2-10 år kräver en del och framförallt en väldigt uppmärksam mamma/bonusmamma. Innan vi skulle dit så lämnade jag Enea på lite midsommarfirande på dagis, de skulle klä midsommarstången i prästgårdsparken och fika på saft och bulle. När det va dags att hämta hem minifis så ville Josefine följa med och hämta hem lillasyster, hon tyckte att dem hade det jättemysigt på dagiset ♥ vi stannade en liten stund tills dansen runt midsommarstången och fikandet var färdigt. Sen va det dags att bege oss hem till de andra busungarna ♥
 
 
Sen va det dags att köra till forsakarsbadet, som tur va så fick jag sällskap av min snälla kusin Maria, Utanför badet bor det flera djur som bl.a grisar, getter, konstiga ankor och en shetlandsponny som vi hälsade på innan vi gick in och så klart innan vi körde hem. 
 
 
 
Min underbara mormor mötte upp oss på parkeringen  och höll oss sällskap inne på badet, supermysigt. Blev sjukt imponerad av min son som gång efter gång hoppade från högsta hopptornet och simmade jättebra där ute på det djupa. Amilia & Julia va jätteduktiga och tog ansvar för varandra, lämnade inte varandra en minut. Jossan och Enea höll sig för det mesta i småbarnspoolen där både jag & min kusin hade fullt upp med en helgalen Enea som skulle göra allt som storasyster Josefine gjorde, dem hoppade från kanten och levde jävular med mera.... Enea fick sig några kallsupar men va lika glad för det efter varje gång. Blev vågligare och vågligare och tillslut så trodde hon att hon kunde hoppa själv ut i den djupa basängen. Men det såg vi till att det inte hände, jädrans busterrorist. Kan säg att jag hade mycket hjälp av min kusin ♥
Men alla barnen hade så fruktansvärt roligt och när klockan va 18 så ville dem egentligen inte hem.. Det blev en lyckad dag, med mysig lunch och fika som vi tog oss med dit. Det va inte förrens jag kom hem och hade lagt alla barnen för att sova för natten som jag först slappnade av och därefter bröt ihop och bara grät av någon konstig anledning... utmattning, en känsla av att jag inte orkar, en känsla av ensamhet. Hur lycklig jag än va med mina femlingar den dagen så mådde jag trots allt ändå skit så fort jag slappnade av. Hela dagen va jag uppe i varv och både kropp och hjärna gick i 190. Mormor & kusin fick säga till mig att stressa ner och hinna med mig själv också. 
Inte så lätt när man har 5 barn som kräver sin del av uppmärksamheten, de ska serveras något att äta, man ska fånga upp dem med sina handdukar, man ska värma dem när dem fryser man ska svara varenda barn som vill ha något sagt, man ska vara med och inte missa någonting som varje barn vill visa.. det va mamma, sara, mamma, sara, mamma, sara, mamma,sara precis hela tiden. Men jag älskar det! Jag älskar att se dem lyckliga och jag älskar att göra saker för dem. Jag älskar att alla barnen tyr sig till mig. Ofta önskar jag att jag hade haft flera armar till, för vill en kramas och sitta hos mig så vill oftast alla andra kramas.och sitta nära också ♥
Detta gör vi om snart igen ♥ För det va en sjukt härlig dag med alla barn samlade!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :