Torsdagsmys på hög nivå!

publicerat i Allmänt, Kärlek med familj, släkt & vänner;
 
Börjar berätta om gårdagen, en supermysig heldag hemma hos min svärmor. Jag och mina tre barn körde dit redan på förmiddagen sen åkte vi inte hem förrens sent på kvällen.  Min svåger va nere från Stockholm med älskade MIllie, hans Linda och hennes två fina barn. Det blev mycket bad i jacuzzin med alla våra barn, sol i trädgården hela dagen. Jag och mina flickor fick dock ta en sväng på ikea då jag fick varva ner och andas lite och försöka få Enea att vila, som gick sådär ;) ♥ Men det va mysigt att även smita en stund till IKEA med mina tjejer ♥ Fick lite smått handlat  som en handduk, ett litet träd och en sänghimmel till tjejernas rum. Sen for vi tillbaka till svärmor och blev bjudna på dundergod mat så vi va mätta och nöjda när vi rörde oss hemåt mot Everöd igen. Kom hem bäddade ner barnen så jag själv kunde gå och lägga mig. 
 
Efter en natt med minimal sömn för min del så vaknade jag upp, mådde lite illa antagligen på grund av sömnen. Men iallafall gjorde vi frukost och åt tillsammans. Bestämde oss snabbt att vi skulle ägna dagen på forsakarsbadet så vi begav oss dit. Full rulle på barnen, speciellt mitt lilla vattendjur som inte är det minsta rädd för vattnet.  Supermysigt va det iallafall. Men plötsligt så blev jag jätteillamående extremt illamående. Kändes som ungefär hela min graviditet gjorde. Fick smyga bak allt folk och la mig halvt ner och spydde som en gris, hoppas ingen hörde eller såg min mindre mysiga egentid. 
Vi fick packa ihop allt och ta oss hem så fort vi bara kunde. Kom hem och slängde mig i sängen och fick efter en stund tvinga mig upp och ta tag i vardagen... illamåendet hade lagt sig en del, misstänker att det är min upptrappning av medicinerna, jag hoppas nästan det. Tänk om jag hade varit gravid eller blivit magsjuk.. 
Skulle hämtat flickorna idag med kunde inte för jag mådde så dåligt, ordnade så att de kunde vara hos sin farmor idag till imorgon men Jossan ville hellre hit och som tur är började jag må bättre, och för deras skull drar jag ut på medicinen lite imorgon så att jag orkar ägna min tid till dem. Ett annat bättre alternativ hade varit om mannen kunnat vara ledig lite, och för en gång skull kanske haft lite tid med alla barnen en hel ledig dag.
Flickorna kom ganska sent idag men de fick tid att leka där ute hela kvällen ändå, lyckliga barn med mycket sprall i benen. Dem har verkligen saknat varandra allehopa, det syns på långt håll. 
Jag frågade Jossan idag varför hon inte ville åka till farmor hennes svar blev "Nej, jag vill va med dig och Enea annars hade Enea blivit ledsen om jag inte kom hit"  Och ja de e sant, hon saknar dem alltid och blir alltid så glad när Jossan kommer. <dem är så tighta, jag tjatar om det men kan inte låta bli, det är underbart att se  ♥ 
 
Det känns fantastisk att ha alla barnen här igen och va samlade hela familjen, imorgon blir det antagligen bara mys och fix i trädgården. Tror det skulle va fint väder så kan tänka mig att det blir en hel del bad i poolen. på lördag om det fortfarande är fint blir det ev stranden eller forsakarsbadet igen. De hade så kul sist när jag va där med alla ♥  Men denna gången ska vi ha med oss pappan i huset också!
 
 
♥ 
 
 
 

Kommentera inlägget här :