Söndagen, Terapi för själen!

publicerat i Allmänt, Kärlek med familj, släkt & vänner, Äventyr med familjen;
 
 
I lördags va jag & mannen min på 50 årsfest, Mannen drack alkohol och jag stod över. Kan säga att jag va rätt nöjd dagenefter, att jag snällt fick vara chaufför till honom. Inga problem, det är jag gärna fler gånger ;) Jag hade sjukt trevligt ändå, och bäst av allt att han verkade ha så jävla roligt, precis vad han behövde ♥
Jag trodde dock att han skulle ligga plattfall resten av söndagen då varken han eller jag fick någon sömn alls på hela den natten/morgonen. Jag hade stått över min medicin för att jag skulle orka med festen och att köra hem utan att somna framför ratten så min hjärna gick på helvarv fram tills det va dags stiga upp klockan 10.00
Mannen med minsta lilla alkoholskvätt i kroppen kan som vanligt inte somna på grund av de jävla benen.
Men wooow va pigg han va hela dagen, så även jag....eller ja.. jag tog mina mediciner och kunde ändå hålla mig hyfsat vaken ;) Jag kunde titta på mina älsklingar när de målade och höll igång där ute och vi gick tillsammans alla tre en lång promenad i skogen, i Eneas takt utan stress och oro. Plockade hallom, åt hallon, plockade hallon och åt hallon ♥ mammas lilla hallongris ♥ Kan säg att det va nog den bästa terapin sen sist jag va på gymmet. Så vackert, så skönt, så mysigt och helt underbart att kunna ha mannen och iallafall ett barn med sig ut på en härlig tur. Myyycket roligare än att gå själv ;) Dessutom så var det mannens idé ♥ 
 
 
Det är så synd att vi inte tar vara på denna skogen mer, vi pratade om hur barnen är i dagens samhälle och kom snabbt fram till att våra barn borde va hur nöjda som helst, att få kunna ha denna möjligheten, att få växa upp och bara kunna öppna ytterdörren och se det här.  Jag minns när jag va liten och bodde hemma hos min pappa i Vanneberga varannan helg, där  fanns denna otroliga möjligheten, den vackra skogen precis utanför ytterdörren.  Jag kan inte minnas något annat än att jag älskade det, bygga kojor överallt , ta hunden och gå vilse i skogen ;) haha... som hände några gånger... men efter många om och men så hittade man till slut hem... iallafall hunden ;) Älskade Bamse ♥ Men bara cykla, leka häst  och allt annat man gjorde. Hade man tråkigt så gjorde man något åt det helt enkelt.... men idaaaag..... nej idag har man tråkigt och gör INGENTING åt det. Tröttnar man på tv-spelet eller telefonen så finns det inget att göra om man är ensam barn idag...hm.. jag va ensambarn på heltid utan telefon och i stort sett utan tv-spel (på den tiden va de bara dem vuxna som spelade ;)  Jag va nämligen ute, vad jag minns från morgon till kväll med kompisar och hade alltid en massa att göra hemma hos min mamma, i dåligt väder som bra väder!  Idag känns det som att ungarna är alldeles för lata... hur mycket man än försöker... visst jag kan erkänna att alla långpromenader hemma hos min farmor & farfar inte altid va så smärtfria och roliga men jag förstår idag varför hon promenerade och fortfarande promenerar så mycket...lika mycket som jag idag förstår varför hon alltid kletade den feta niveakrämen i ansiktet precis hela tiden.  Hon har tagit hand om sig på de små enkla sätt och är idag hur vacker som helst även om hon har en hel del år på nacken ♥ Men skogen är ju så mycket, jag älskar att den finns utanför min dörr... så nära in på... och vi borde umgås mer med den än vad vi gör idag ♥ 
 

Kommentera inlägget här :