På äventyr i Karlskrona

publicerat i Allmänt, Kärlek med familj, släkt & vänner, Äventyr med familjen;
Tidigt i onsdags så ville jag och mina flickor bege oss ut på utflykt, vi tog bilen och förflyttade oss till Karlskrona hem till våra fina underbara vänner Tina, Mattias & lilla Wilda ♥
Vi mötte upp Tina som var ute med hästen lagom till vår ankomst, så Amilia fick rida och Enea fick känna på hur det va att sitta på en hästrygg för första gången. Ja, det va omtyckt men nej några hästar blir det inte här...
Sen blev det en mysig tacokväll hemma i deras lägenhet, så mysig utsikt med vattnet utanför fönstret. Mattias fick köra lite bläck på min arm och sen va det film och godismys framför tv:n resten av kvällen. Jag och flickorna fick sova i båten och vi sov riktigt gott den natten kan jag säg. Dagen där på så packade vi båten och begav oss ut på havet, hälsade på ett par öar där vi grillade och myste. Vi promenerade genom en ö ör att komma till en badplats, tyvärr så blåste det alldeles för mycket där. Men det va riktigt varmt och skönt i vattnet. Framåt tidig natt när vi vuxna tagit några hotshot och druckit lite bubbel så nattade vi alla barn och tillslut Mattias, jag och Tina kunde äntligen njuta av vår egentid tillsammans fram till kl 03 på natten. Det va så mysigt, men den natten fick vi betydligt mindre sömn. På morgonen där efter så började vi bege oss hemåt till dem igen för att avrunda med lunch och eftermiddagsfika innan det va dags att packa ihop och köra hem till Everöd igen. Dessa dagarna har varit så mysiga, jag har laddat mina batteri med massa positiv energi och tiden med dessa underbara människor har varit så guldvärd. Och Karlskrona, har haft funderingar innan men NU är jag ju totalt förälskad och skulle lätt kunna tänka mig att flytta dit eller bara ha ett sommarställe där, ev leva lite båtliv... haha... 
Tyvärr går inte mannen med på det så jag får väl nöja mig med att hälsa på, lite oftare kanske ;) ♥
 
 
Tack för de dagarna, jag längtar redan till nästa gång vi ses ♥

Kommentera inlägget här :