Fika och REA är fint!

publicerat i Allmänt, Kärlek med familj, släkt & vänner, Min son (Emil);
 
Ekonomin är ju verkligen inte på topp, men ibland får man offra sig. Det är inte bara jag som behöver saker och ting här i världen, dem viktigaste är ändå barnen ♥ Just nu krisar det både med det ena och det andra till mina stora barn och det är dags att inhandla lite nya kläder och rensa ut allt dem växt ifrån.
Jag bara längtar till det blir ordning och reda med slantarna igen, väntar fortfarande på 4 månaders sjukpenning, och då är det INTE försäkringskassans fel. Det irriterar mig något fruktansvärt att en människa väljer att göra något annat de 3 minuter som mitt ärende hade tagit, han hade kunnat undvika att jag skulle hamna i just denna situationen. Istället väljer han i sitt kloka lilla huvud att nonchalera allt. 
 
Meen... tillbaka till dagen idag. trots en sjuk liten här hemma... en mamma som inte ens fått en halvtimmes sömn inatt, ett missat läkarbesök och ett missat bankmöte så fick jag hålla mitt löfte om en eftermiddag istan med grabben. Då är det bra att man möter upp "mormor" så hon får stå för fikan ;) ♥
Vi gick igenom den lilla rean som va kvar i några butiker och hittade lite fynd som gjorde grabben nöjd.
Förra veckan fick jag rensa och fylla på Amilias garderob och insåg då snabbt att hon har 3 passande ordentliga byxor och de va dem jag köpte nu senast. Nä vi får hoppas på att pengarna trillar in, förhoppningsvis i veckan innan alla våra femlingar är här ♥
 
 
 
I kommande helg har vi ingenting planerat och kommer så heller inte se till att få något planerat.
Vi tar dagen som den kommer helt enkelt. Jag hoppas Enea är helt frisk tills dess och att alla sjukdommar håller sig här ifrån. 
Jag kom igång med träningen i måndags men fick avstå idag, funderade på hemmaträning men känner mig fruktansvärt dum om jag skulle ligga här på golvet och streta och göra konster framför Tommie så jag avstod det också. Imorgon får jag däremot se till att få ett pass på ett eller annat vis.
 
 
 

Taggar: Ekonomisk kris, FIKA, REA;

Kommentera inlägget här :