från kalas till mardröm!

publicerat i Allmänt, Kärlek med familj, släkt & vänner, Min dotter (Enea);
 
Ett födelsedagskalas förvandlades till en mardröm! Som tur va så höll kalaset på att lida mot sitt slut när det hände. Och tack och lov så va mormor & morfar Eddie fortfarande kvar. 
Vi förlorade vårt barn för en liten stund, det va precis så det kändes. Absolut värsta mardrömmen!
Totalt maktlös, panikslagen inombords och jag befann mig i någon sorts chock. Vår lilla lilla fis sitter totalt livlös i morfar Eddies knä, vi får ingen kontakt med henne, vi trodde en bra stund först att hon bara somnat med huvudet på bordet, men det såg konstigt ut och min magkänsla sa till mig att "lyft upp henne" och alldeles riktigt, där hängde hon och visade inget tecken på liv. Eftersom hon slagit huvudet ganska så hårt i tv-bordet dagen innan och inte ens varit sugen på att äta allt gott som vi hade på kalaset, så blev jag orolig, och det första jag kom och tänka på va hjärnskakning. Det blev en snabb tur in till akuten, och där ville dem hålla oss kvar över natten. Hon piggnade till en del men ville fortfarande inte äta någonting efter många om och men så fick dem i henne lite isglass. Varannan timme väcktes hon för kontroller och de tog en massa blodprover. 
Kl 6 på morgonen va sista kontrollen och då skulle hon deffinitivt inte somna om igen. Hon verkade va sitt rätta ja igen. Och vi fick till svar att hon har en infektion i kroppen och det där slaget mot huvudet blev nog ingen  hjärnskakning utan det blev bara för mycket för hennes lilla huvud, speciellt om dem sitter och tittar på tv, dator eller telefon samtidigt som dem mår så. Det blev för mycket för henne helt enkelt, ♥
 
 
 
 
Hon får aldrig någonsin skrämma oss så på det viset igen. 
Har nog aldrig sett Tommie så rädd och orolig. 
Tack till Mormor & Morfar Eddie för att ni fanns där som stöd och för att ni lämnade och hämtade oss och för att jag fick få några timmars sömn medan ni passade Enea och tack för en fantastiskt god "alla ♥-dag middag"  igår. Vad hade vi gjort utan er? När det värsta hände vår älskling så kunde jag samtidigt känna ett lugn, för jag visste att hon va i trygga händer när hon försvann. Och du fick tillbaka henne till oss ♥ Jag älskar att du finns där för oss till 100 % du betyder så otroligt mycket ska du veta "morfar Eddie" 
 
 
Idag har jag vår minifis hemma från dagis för att kunna ha lite extra koll på henne. Men hon är pigg och glad och längtar till dagis så imorgon blir en vanlig dag ♥ 
 
Vi älskar dig vårt lilla kärleksbarn ♥
 
 

Kommentera inlägget här :