Lillejulafton & funderingar.

publicerat i Allmänt, Kärlek med familj, släkt & vänner;
 
En svårsomnad mamma inatt, tror inte jag somnade förrens kl va strax efter 3 så i morse va jag lagom pigg när Enea väckte mig med massor av pussar på mun, kinder, näsa och panna. Hon är fantastisk ♥ Låg och mornade mig en stund innan jag orkade palla mig upp. Men sen gjorde vi en mysig liten lyxfrukost jag & barnen tillsammans. Det  är ju konstigt nog lillejul idag och mina stora älsklingar skulle åka till sin pappa så jag skippade alla måsten idag, Amilia min stora tjej ville bli sminkad och få naglarna fina sen va det min och Eneas tur att bli målade. Kan inte förstå att min tjej börjar bli så stor nu, min minitonåring. 10 år om några månader, så klok, omtänksam, duktig och helt underbar. Jag njuter så länge det varar, om ett par tre år så har jag verkligen en tonårstjej här hemma med allt vad det innebär. Tiden går fortare än vad man tror! Så därför undrar jag nu, ni föräldrar där ute som haft väldigt lugna snälla flickor som aldrig skadat en fluga, varit så otroligt omtänksamma, hjälpsamma, duktiga och i stort sett 
klarat sig själva. Hur blev dem som tonåringar? Jag kan tro, eller har en känsla av att jag kommer få ett helvete den tiden, jag har nog för ett bra tag sedan börjat förbereda mig mentalt för det värsta eftersom jag haft den enklaste tjejen man kunnat drömma om. Men hon har börjat visa små glimtar av tufft temperament och jag är så nyfiken på hur hon kommer va som tonårstjej och jag som tonårsmamma. ♥ Skriv gärna till mig i en kommentar om hur ni upplevt det, jag publicerar inte om ni inte vill så klart. Jag är bara nyfiken, speciellt om ni haft en så lugn flicka som jag. 
 
 
Nu tillbaka till lillejul, inget speciellt sker idag, ingenting planerat... så skönt. När de stora åkte till sin pappa så tänkte jag att jag & Enea kunde ta en liten powernap, jag lyckades inte natta henne, men hon lyckades natta mig för en stund undertiden hon tittade på barnrogram. Dock slumrade hon i bilen senare när Tommie kommit hem o vi skulle köra o hämta pizza. Så nu har vi tryckt i oss pizza och bara precis sitter på jäsning här i soffan  ;)
 
Imorgon är det JULAFTON och den ska jag, mannen och Enea ägna hemma hos mamma & Eddie utan julhysteri, bara mys & revben ♥
 
God Jul på er ♥

Kommentera inlägget här :