Äntligen fredag!

publicerat i Allmänt, Kärlek med familj, släkt & vänner;
 
Godmorgon! 
Sitter här vid brasan som sprakar så mysigt bakom mig, tända ljus, Enea tillbaka till dagis, kaffet i näven och lite chill musik igång. Borde ta mig til gymmet då jag varit hemma hela veckan med lillfis, men vi tar nya tag nästa vecka istället ♥ Idag ska jag förbereda allt inför vår mysiga barnhelg. Längtar till klockan slårt 13.15 och det är dags att hämta hem mina stora efterlängtade hjärtan ♥
I helgen ska det julpyntas, ev bakas något till första adventsfikan och Emil ska på fotbollsträning. Vi får väl se om vi hinner få till det här hemma. Tur att jag är färdig med hela husets ommöblering, nu är det bara lite skit som ska upp på vinden och annat skit som ska ner från vinden. Flickorna blir nog glada för det stora rummet och det kommer bli extra mysigt att äta julfrukost vid brasan ♥ Nu har vi plats för ev julfirande här hemma om det skulle bli så och den stora kommande tallen ska jag nog på något vis kunna trycka in, det projektet kanske man också skulle ta tag i denna helgen så barnen kan klä den på advent ;) ♥ Eftersom jag inte är hemma helgen nästa gång barnen kommer så får det bli innan helt enkelt, och de e det som är så bra med tallen... den håller sig fin väldig länge, och jag behöver aldrig vattna den!
 
Här kommer en bild på vår gigantiska tall från julen 2013, barnen klädde den så fint som inte alls va så lätt med tanke på att man fick stå på höga pallar och ändå kasta upp glitter och annat. skulle gissa på 4 meter hög tall och när den kom på plats så infann sig julkänslan på riktigt ♥
 
 
Jag har inte alls sett fram emot julen, tycker året har gått alldeles för fort, sommaren va för kort som alltid och jag verkligen ogillar snö, slask, minusgrader och höga elräkningar. Men när jag tittade igenom de gamla bilderna så känner jag ändå att så mysigt vill jag ha det igen, men att vi höjer julkänslan här hemma till högsta nivån så gott vi kan. Då vi har alla barn på julafton, första julafton med våra 5 älsklingar, år 2013 låg Enea och gosade i magen och tanken va att vi skulle ha julafton hemma det året, men jag hade alldeles för ont och mådde inte alls bra, orken fanns inte :( Men det blev bra ändå, hemma hos min faster  ♥
 
En tillbakablick på Julafton 2013 ♥
 
 
 
Tillbaka till dagens fredag, svävade visst tillbaka i tiden.
Nu ska jag röja undan här hemma och se om jag kan ta mig upp på vinden ;) 
 
Trevlig helg & första advent om vi inte syns innan ♥
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :