Lilla Jossan hjärtat!

publicerat i Allmänt, Kärlek med familj, släkt & vänner, Min bonusdotter (Josefine);
 
 
Vilken helg... precis som alla andra barnhelger i stort sett...
En sjuk Josefine, som kräkte precis hela lördagen. Ingen feber eller något annat, hon bara kräker. 
Det fortsatte i söndagsmorse då hon för en gång skull vaknade och va hungrig men efter en stund så kom den lilla frukosten också upp. På eftermiddagen levererade jag flickorna till sin mamma, Amilia följde med och höll oss sällskap. På vägen stannade vi till på Mc Donalds drive in och köpte vars en Happy Meal. Stackars Jossan fick tack och lov behålla några pommes och höll sig från att kräka i bilen :) Det är så synd om den ungen , ständigt sjuk.
Jag kom med förslaget, att det kanske kan va diabetes, men det borde kanske vårdcentralen redan ha tittat upp. det handlar om två tester och sen har man ett besked. Sen har det säkert en hel del att göra med att hon bor i en liten lägenhet som rymmer alldeles för många katter och sen att hon aldrig fått chansen att bygga upp sitt imunförsvar genom att vara mycket på dagis. Sluppit mat och istället fått välling en lång tid och inte fått i sig tillräckligt av det hon behöver heller, det tyder ju också på att hon kan ha skapat "Diabetes" som är sveriges mest vanligaste "kroniska" barnsjukdom. Inte undra på att man är orolig och alltid blir sjukt irriterad på att det ska behöva va så här. Något är fel, har det gått så långt att hon ständigt kräker utan att vara sjuk så hade jag stuckit till akuten, jag hade fan inte gått där ifrån förrens de undersökt henne från topp till tå och tagit precis alla blodprover som finns i denna värld!!  skulle det nu förmodan va diabetes så har det ju uppenbarligen lett till syraförgiftning och kommer tillslut bli medvetslös i diabeteskoma och då blir det livsfarligt. 
Det gör ont i hjärtat, precis som att det vore min lilla flicka. Fast det är hon ju också ;) ♥
Tanken på att hon tyr sig till mig gör mig varm inombords. Trots allt kämpande, all envishet och allt annat med denna flickan så är jag nog trots allt ändå en väldigt stor trygghet för henne.
 
 
 
 
Från det tråkiga till det bättre, vi hade iallafall en rolig tripp till Helsingborg jag och flickorna. 
Det är härligt att jag & älskling kan turas om lite, jag behöver nämligen komma hemifrån om det så är att köra bil i 3 timmar så spelar det ingen roll medan älskling är så fruktansvärt trött på att köra bil och får både ont i ryggen och håller på att somna på vägarna. Jag ser hellre att vi gör så här, sen kan jag & Amilia kanske passa på nån dag att stanna på Väla o shoppa lite också ;) hihi... två flugor i en smäll, är aldrig fel ♥
Emil får grabbtid med Tommie och jag får lite tjejtid med min Amilia ♥ 
 
I måndags va det studiedag på Everöds skola, och barnen fick stå ut med mig en hel dag här hemma. Emil hade kompis här så klart och Amilia både målade, pysslade och lekte med lera hela dagen och jag hoppade in i kompisrollen och fick göra detsamma så fort Enea tillät mig ;) ♥
 
Och idag va det skoladag igen. 
Nu är min Amilia hemkommen och snart ska vi till BVC med vår lilla älskling. Spännande!
Emil går länge idag så honom får Tommie hämta mellan sina jobbsamtal ;) 
 
Puss & hej leverpastej!
 
 

Kommentera inlägget här :