Jul & Nyår!

publicerat i Allmänt, Kärlek med familj, släkt & vänner;
 
 
Jag lovar att bli bättre på bloggandet till nästa år, för min egen skull...
Och lite för er läsare som saknar mig här inne ;)
 
Var ska jag börja? 
Hoppas ni haft en fantastisk jul, själv hade vi en mysig liten julafton hemma hos svärmor tillsammans med svåger och familj och såklart Tommie och mitt lilla hjärta, Enea.
Alla våra stora barn va saknade, och julen är fruktansvärd tuff utan dem. Så är det ju, man vill ju ha de som betyder mest för en samlad på julafton. Helst varje dag på året men speciellt högtiderna. ♥
Istället firade vi lite jul med dem i fredags när dem kom hem igen tillsammans med min mormor, morfar, mamma och Eddie. Skippade Julmaten och satsade stenhårt på pannkaksbuffé istället för barnens skull. 
Massor av Julklappar blev det och varenda unge va glada och lyckliga långt ut i fingerspetsarna. Lite paket blev det även på annandag då det va Lutfisk hemma hos mina farmor & farfar. Bjuder på en bild, årets julklapp till hela vår familj (nästan) Tommie fick vara utan den fina pyjamasen från Polarn o.pyret ;)
 
 
Nyår kommer vi fira med alla barnen här hemma. Blir inget speciellt, mer än god mat och massa mys. Om något barn förmodan skulle va vaket klockan 00.00 så får vi väl smälla någon raket om de vill.
De ser nog hellre lyckan att få leka hela kvällen lång med varandra än att göra massa måsten för nyårets skull! Så inte en massa onödigt smällande som skrämmer byns hästar och hundar. Och en avslappnad kväll med familjen passar oss bäst. 
Minns förra årets nyårsafton, bara jag & älskling...  
Han lagade en supermiddag, sen spenderade vi hela kvällen och halva natten liggandes framför brasan. 
Blir detsamma denna nyår fast med 5 barn ;) ♥
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :